Kedves Kitöltő! Az alábbi kérdőív a Szabad tanulás című kurzusunk teljesítéséhez szükséges projektfeladat része, melyben gyógypedagógus hallgatók véleményére vagyunk kíváncsiak az ideális oktatással kapcsolatban.
Köszönjük, hogy időt szánsz a kitöltésre és támogatod munkánkat!
A kitöltőre vonatkozó adatok
Nemed?
Életkorod?
Melyik egyetemen tanulsz gyógypedagógiát?
Mely szakirányon / szakirányokon tanulsz?
Hányadik évfolyamba jársz?
Levelezős vagy nappali képzésben tanulsz?
Asszociáció
Sorolj fel 5 szót, ami eszedbe jut az ideális iskoláról!
Fenntartó
Kit jelölnél meg az ideális iskola fenntartójaként?
a, önkormányzat
b, egyház
c, civil szervezet
Integráció vagy szegregáció?
Milyen formában valósul meg az ideális iskolában az oktatás, nevelés?
a, szegregációban
b, integrációban
c, egyéb……………………………………………….
Ideális gyógypedagógus
Milyen az ideális gyógypedagógus? Több választ is megjelölhetsz!
a, empatikus
b, türelmes
c, rugalmas
d, gyermekközpontú
e, szakmailag jól felkészült
f, együttműködő
g, elfogadó
h, következetes
i, kreatív
j, alkalmazkodó
Team
Mit gondolsz, az ideális iskolában kikkel dolgozik együtt a gyógypedagógus? Több választ is megjelölhetsz!
a, szülő
b, pszichológus
d, gyógypedagógiai asszisztens
e, pedagógus
f, fejlesztő pedagógus
g, iskolaorvos
h, védőnő
i, egyéb ……………………………………..
Módszerek, munkaformák
Milyen munkaformákat alkalmaz leginkább a pedagógus az ideális oktatásban? Több választ is megjelölhetsz!
a, frontális
b, egyéni
c, csoportos
d, páros
e, egyéb…………………………..
Milyen módszereket alkalmaz leginkább a pedagógus az ideális oktatásban? Több választ is megjelölhetsz!
a, magyarázat
b, megbeszélés
c, játék, szerepjáték
d, differenciálás
e, vita
f, kooperatív tanulás
g, egyéb
Hány fős osztályokban tanulnak a tanulók az ideális iskolában?
…………………………………….
Eszközök, berendezés
Milyen eszközöket tartasz fontosnak az ideális iskolában? Több választ is megjelölhetsz!
a, tankönyv, munkafüzet
b, szemléltető eszközök
c, tábla
d, interaktív tábla
e, egyéb………………………………………….
Az alábbi eszközöket mennyire tartod fontosnak? Jelöld 1-5-ig!
1- egyáltalán nem tartom fontosnak 2-nem tartom fontosnak 3-nem tudom eldönteni 4- fontosnak tartom 5-teljes mértékben fontosnak tartom
a, tankönyv
b, munkafüzet
c, szemléltető eszközök
d, szabadpolc
e, játékok, társasjátékok
f, IKT eszközök
g, udvari mászókák, hinták
h, lexikonok, ismeretterjesztő könyvek
i, tanteremben elhelyezhető kényelmi funkciót szolgáló eszközök (babzsák, fotelek)
j, variálható asztalok
Milyen digitális eszközök alkalmazását tartod fontosnak az ideális iskolában? Több választ is megjelölhetsz!
a, számítógép
b, tablet
c, interaktív tábla
d, egyéb…………………………………………….
Milyen az ideális osztályterem elrendezése, berendezése? Több választ is megjelölhetsz!
a, fényes
b, tágas
c, van szőnyeg, játszó-sarok
d, zsúfolt
e, frontális oktatásra alkalmasan berendezett
f, 2-3 összetolt pad, amely alkalmas a csoportmunka hatékony kivitelezésére
A tantermeken kívül milyen egyéb helyiségekkel rendelkezik az ideális iskola? Több választ is megjelölhetsz!
a, fejlesztő szoba
b, orvosi szoba
c, tornaterem
d, uszoda
e, kémia labor
f, ebédlő
g, büfé
h, közösségi tér, aula
i, színházterem
j, könyvtár
k, udvar
l, egyéb……………………………………………..
Tantárgyak
Változtatnál-e a tantárgyak arányán az ideális iskolában? Ha igen, melyik tantárgyból tartasz szükségesnek több órát, melyik tantárgyból kevesebbet?
…………………………………………………..
Iskolakezdés, szünetek
Hány órakor kezdődik a tanítás az ideális iskolában?
…………………………………..
Hány órakor fejeződik be a tanítás az ideális iskolában?
………………………………….
Hány percesek a szünetek az ideális iskolában?
……………………………………………..
Szükségesnek tartasz-e hosszabb nyári szünetet az ideális iskolában?
…………………………………………………..
Szükségesnek tartasz-e hosszabb évközi szüneteket az ideális iskolában?
……………………………………………...
Szabadidő
Milyen szabadidős tevékenységek eltöltésére van lehetősége az ideális iskolában tanulóknak? Több választ is megjelölhetsz!
a, sport szakkör
b, kézműves szakkör
c, média szakkör
d, dráma szakkör
e, kirándulás
f, egyéb……………………………………………..
Mit gondolsz, jó, ha a pedagógus is bekapcsolódik a tanulók szabadidős tevékenységeibe, és a tanulókkal együtt tevékenykedik (nem oktatói szerepben van jelen)?
a, Igen, jó, ha a pedagógus a tanulókkal együtt tevékenykedik
b, Nem jó, ha a pedagógus a tanulókkal együtt tevékenykedik
Akadálymentesítés
Szükségesnek tartod, hogy az ideális iskola akadálymentesített legyen? Ha igen, mely területeken, milyen eszközöket alkalmaznál?
…………………………………………………………….
Változtatások, egyéb szempontok
Min változtatnál a mai iskolarendszerben? Több választ is megjelölhetsz!
a, módszereken
b, eszközökön
c, az idő beosztásán
d, a tananyag mennyiségén
e, osztálylétszámon
f, nem változtatnék
Milyen egyéb szempontokat tartasz fontosnak még az ideális iskola megvalósításához?
……………………………………………………………………...