A kérdőívet kitöltők az ideális iskola fenntartójának közel azonos arányban jelölnék meg az önkormányzatot, valamint egy civil szervezetet. Az egyház, mint fenntartó a válaszadók mindössze negyedénél jelenne meg.
A megkérdezettek majdnem 70%-a integrációs keretek közt képzeli el az ideális oktatást, nevelést. Akik pedig nem a teljes integrációt tekintik ideálisnak, az “egyéb” lehetőséget választották, ők tehát úgy gondolják, hogy az integráció és szegregáció együttes megvalósulása, vagy az inklúzió lenne megfelelőbb, illetve az ideális oktatás formája a tanulók egyéni igényeihez alkalmazkodva lenne meghatározva. A 149 kitöltő közül a szegregáció 11 ember véleménye szerint lenne ideális.
Az ideális gyógypedagógus sajátosságaira vonatkozóan a felsorolt jellemvonások közül a legkiemelkedőbb tulajdonságnak a szakmailag jól felkészültség számított. Tehát, ahogy már korábban az asszociációnál is megjelent, a gyógypedagógus hallgatók számára rendkívül fontos, hogy maga a gyógypedagógus megfelelő szakmai ismeretekkel rendelkezzen. A következő két jellegzetesség azonos arányban jelent meg a válaszadók között, ez pedig nem más, mint a gyógypedagógus türelmessége és kreativitása. A dobogó 3. helyén az empatikusság áll, amely tulajdonság szintén nagy számban megjelent az ideális iskolára való asszociáció kapcsán. Ezután következett a rugalmasság, valamint még mindig igen magas arányban a gyermekközpontúság és a következetesség. Elég érdekes, hogy a legkevesebb szavazatot elérő jellemvonás a gyógypedagógus alkalmazkodás lett, amelyre a kitöltők közül 92-en voksoltak.
A korábbi asszociációs kérdésben már számos hallgató nyilatkozott a team munka fontosságáról. Talán ezt támasztja alá az is, hogy “az ideális iskolában kikkel dolgozik együtt a gyógypedagógus” kérdésre a legtöbb szavazatot a szülő kapta. A 149 válaszadó közül 141-en gondolják úgy, hogy a gyógypedagógusnak munkája során alapvető partnere a szülő. Ezt követően a gyógypedagógiai asszisztenssel, a pedagógussal és más gyógypedagógussal való közös munkát tartják fontosnak a megkérdezettek. A fejlesztőpedagógussal történő kooperációt a megkérdezettek 72%-a gondolja lényegesnek. A gyógypedagógus különböző egészségügyi dolgozókkal, iskolaorvossal illetve védőnővel való közös munkáját már jóval kevesebb hallgató véli hangsúlyosnak.
About Unknown
Hi, My Name is Anna Nagy.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése